Tippek, amiket meg kell fogadnod, ha nem akarsz a közösségi média áldozata lenni
A közösségi média szinte mindenki életébe beférkőzött: kevés olyan fiatal van, aki nem rendelkezik fiókkal legalább egy-két közösségi oldalon, amiken a most eltöltött idő hatványozódik a koronavírusnak köszönhetően.
Az előnyök és hátrányok többnyire nyilvánvalóak, viszont most olvashatsz néhány olyan trükkről, amelyek segítségével tudatosabb felhasználó lehetsz!
Kerüld a clickbaitet!
A közösségi médiában jártas szakemberek arra sarkallják a felhasználókat, hogy kerüljék a kifejezetten clickbait (azaz gyanúsan érdekesnek tűnő, hangzatos című) cikkekre való kattintást, mert sokszor a cím félrevezető, akár fizetésre ösztönző weboldalt is eléd dobhat, és mivel egyszerűen időpazarlás.

Ellnőrizz!
Mielőtt megosztanál vagy tovább küldenél egy cikket, mindenképp győződj meg a hitelességéről. Ha angol nyelvű cikkről van szó, akkor a snopes.com című weboldalon leellenőrizheted, hogy hivatalos cikkről van-e szó.
Ne tápláld az algoritmust!
Legalábbis ne annyira. Mind tudjuk, hogy egy idő után a különböző szórakoztató oldalak „tudják", hogy mit szeretünk, ezáltal elérik, hogy még több időt töltsünk a képernyőt bámulva. Ezt bizonyos mértékben ki tudod küszöbölni például úgy, hogy YouTube-on tudatosan nem az „Ajánlott" videóknál kattintasz valamire, hanem inkább rákeresel arra, ami érdekel.

Itt az ideje a detoxnak!
Ha valaha azon kapod magad, hogy a közösségi médiához igazítod a napi programod, például órákat töltesz készülődéssel (mert a telefonod nem enged haladni), vagy direkt olyan helyeket keresel, ahol jó képek készíthetők, akkor ideje egy kis social-detoxnak. Mértékkel mindent lehet, de (hacsak nem ez a fő jövedelmi forrásod, mert influencer vagy) nem szükséges heti 3 posztot feltölteni Instagramra.
Kikapcs!
Kapcsold ki az értesítéseid, amikor valami másra figyelsz, másokkal vagy, vagy éppen pihensz. A pittyenő telefon könnyen kizökkent abból, amit csinálsz, és hosszútávon szinte képtelen leszel meglenni a mobilod nélkül.

Ha érdekesnek találod a témát, és szeretnél tudatosabb fogyasztója lenni a közösségi médiának, úgy érdemes megnézned a Netflix Social dilemma című dokumentumfilmjét, ami könyörtelenül mutatja be, hogy mennyire a telefonunkhoz láncolt társadalom vagyunk.