Ezeknek ne dőlj be – tévhitek az egészséges életmódról

A tudatosabb, egészségesebb életmód már több éve igazán trendinek számít, egyesek súlyvesztés, vagy jobb külső reményében vágnak bele, míg mások egészségügyi problémát szándékoznak orvosolni vagy megelőzni, egy azonban biztos: hiába a millió forrás a tájékozódásra, még mindig keringenek tévhitek az egészséges életmódról – mutatjuk, mik ezek!

Szénhidráttól és nehéz súlyoktól való félelem, kötelező reggeli, 6 után nem evés – ez csak néhány azon mítoszok közül, amelyek valószínűleg évtizedekkel ezelőtt ütötték fel a fejüket, és azóta is nehezen szabadulunk tőlük – ennek azonban nem kell így lennie, ideje lerántani a leplet az elavult fitnesz-hiedelmekről!

„A szénhidrát rossz és kerülendő."

A szénhidrát határozottan rossz hírnek örvendett (és örvend) a karcsúsodni vágyók körében, a félelem azonban szükségtelen: a szénhidrát egy a makrotápanyagok közül (a fehérje és a zsír mellett), és semmi nem indokolja a görcsös kerülését. Szénhidrátforrás és szénhidrátforrás között nagy különbség lehet azonban: egy teljes kiőrlésű tészta, vagy egy fél torta elfogyasztása nagyban különbözik az egészségességet illetően (is), de mindkettő fogyasztható mértékkel – ne félj enni egyikből se.

„A nehéz súlyzós edzéstől férfias és nagydarab leszek."

Talán az egyik legnagyobb tévhit az edzéssel kapcsolatban, hogy aki súlyzós, főleg nehéz súlyzós edzéseket végez, az rövidesen szekrényre hajazó méretekre számíthat, azonban az elképzelés téves: valóban nagy tömegű izmot felszedni rengeteg meló, ami nem történik meg véletlenül az emberrel. Ezzel szemben a súlyzós edzések formássá és akár karcsúbbá is varázsolhatják az embert óriási méretek helyett.

Fotó / 123RF

„A reggeli a legfontosabb étkezés, 6 után pedig már tilos enni."

A reggelit nem muszáj görcsösen erőltetni, csak ha tényleg kívánod, ugyanis nincs világmegváltó szerepe, sőt, az időszakos böjtölés étrendet követve akár teljesen kilőhető az ember mindennapjaiból – ez alapján a nap 24 órájából csak egy 8 órás intervallumban étkezel, ami emberfüggő, de általában déltől nyolcig tart. Az pedig, hogy bizonyos időpont után kerülendő az étkezés, mert attól tuti meghízol valódi tévhit: a súlyod alakulása attól függ, hogy mit és mennyit eszel, valamint, hogy mennyire vagy aktív, nem attól, hogy véletlen 8-kor vacsorázol 6 helyett.

Ha érdekelne még pár mítosz a témakörben, akkor kattints az Unilife cikkére, ahol még több kételyed eloszlatjuk!