Turbózd fel magad: ezeket edd, ha erősíteni szeretnéd a szervezeted egyes működéseit!

Bár a járvány talán csöndesedni látszik az elmúlt hetekben, azért legtöbben nehezítő körülmények nélkül is a minél egészségesebb, minél hosszabb életet szeretünk célul kitűzni. Sportolunk, egészségesen étkezünk, próbálunk megszabadulni a rossz szokásainktól. De milyen jó is lenne, ha célzottan is erősíthetnénk a szervezetünk egyes "összetevőit"!

Nos, az a szuper hírünk van, hogy ez igenis lehetséges, mégpedig akár egy szimpla étkezés alapanyagainak ügyes megválasztásával is!

Immunrendszer

Az elmúlt hónapokban leginkább erre feküdt rá mindenki, szóval talán nem árulunk el nagy titkot. A citrusfélék, a paprika mind rendkívül gazdag C-vitamin-források, ezeket továbbra se iktasd ki az étrendedből. Nyár lévén szeretettel ajánljuk még a gyömbért is, pikáns íze ugyanis tökéletesen passzol egy jóféle, jeges limonádéba – és még gyulladáscsökkentő is.

Agyműködés és memória

A szupergyors gondolkodáshoz és a tanuláshoz segítséget jelenthet, ha sok halat fogyasztasz, ezek ugyanis gazdagok omega-3 zsírsavakban. Az omega-3 jelentős szerepet játszik az idegrendszer hatékony működésében – szóval tessék rá odafigyelni! A különböző bogyós gyümölcsök is jót tesznek: antioxidáns tartalmuk segít az agy fiatalos frissességének megőrzésében. Egyes kutatások szerint az áfonya önmagában is nagyon jó memóriaserkentő.

Fotó / 123RF

Hangulat

A jó kedély legalább olyan fontos, mint a fizikai egészség – ráadásul ez a két dolog akár össze is függhet. A csokoládé (feltéve, hogy jó minőségű!) cukortartalmának köszönhetően felpörgethet kicsit, ráadásul flavonoidokban is gazdag (főleg az étcsoki), amely gyulladáscsökkentő, vérkeringés-serkentő, hangulatjavító hatást is jelent. A banán is szuper opció lehet, ugyanis B6-vitamin tartalma miatt elősegíti az "örömhormonok" (szerotonin és dopamin) szintetizációját.

Látás

Ha sokat számítógépezel, szükséged lehet némi extra luteinre: a kukorica, a citrom, a spenót és a sóska jó barátaid lehetnek. Az áfonya itt is remek szolgálatot tesz, lassítja a szem romlását, szintén az antioxidánsoknak köszönhetően. Az omega-3 zsírsavak szintén jó hatással lehetnek a látásodra, tartós hiányuk esetén ugyanis még a retina is károsodhat! Ha még többet tennél szemeid egészségéért, a Mindmegette cikke tartogat pár jó ötletet!