Nincsenek korlátozások, de mégis úgy élsz, mintha karantén lenne

Az elmúlt bő egy év gyökerestül felforgatta mindenkinek az életét, valószínűleg a tiédet is. A négy fal közt olyan szokásaid alakultak ki, amikre már nincs szükség, kifejezetten károsak is tudnak lenni, és nehéz őket elhagyni.

Viszont fontos lenne, mert a mindennapi életnek – ha bármikor találkozhatsz a szeretteiddel – nem kell része legyen az, hogy otthon tízpercenként végigpörgeted az Instát. Az ilyesfajta „semmittevés" a bezártság egyik legjobb ellenszere volt, ezért nincs benne semmi szégyellnivaló, de eljött az ideje, hogy magad mögött hagyd ezeket a szokásokat. Mutatjuk hogyan!

Fordíts hátat a képernyőknek!Fotó / Unsplash

Fordíts hátat a képernyőknek!

A karanténok csak rátettek egy lapáttal a mindenkiben lappangó mobiltelefonfüggőségre. Nektárként adagolták nekünk a virtuális közösségi élményt, ami – ha jobban belegondolsz – nagyon kényelmes volt. Képben lenni úgy mindenkivel, hogy ki sem kell mozdulni, szenzációs.

Csak az ingerszegény környezetben egy értesítés mindennél többet ért, és fogadjunk, hogy elég volt egy rezgés, hogy magába szívjon a közösségi média. A gond az, hogy valószínűleg ez a reflex még most is benned él. Viszont ezen egyszerűen változtathatsz, ha egy kicsit elszakadsz a digitális világtól, „közösségi média detoxot" tartasz azzal, hogy kijelentkezel, vagy egyszerűen csak lekorlátozod mennyit használod a készüléked.

Találkozz a barátaiddal!Fotó / Unsplash

Jó esetben, így tényleg arra fogod használni, amire kell: megbeszélni, hogy mikor találkoztok a barátaiddal.

Rázd gatyába az elméd és a tested!

Amikor végre a feladataidra tudsz koncentrálni, akkor jön csak a neheze. Ezen az tud segíteni, ha ugyanúgy rendszert állítasz fel magadnak, hogy mikor mozogsz, dolgozol, vagy éppen tanulsz. Ugyanez a helyzet a hobbikkal és a szórakozással, tervezd meg előre, szervezz be másokat, hogy ne tudjon meggyőzni a benned motoszkáló kisördög, hogy „jobb lenne ma is itthon maradni és semmit tenni".