Idegörlő: Iskolai stressz - Mit tehetsz ellene?

Már a szeptember gondolatára is rosszul leszel? Ne hagyd, hogy az iskolai stressz elhatalmasodjon feletted! Eláruljuk, mit tehetsz ellene.

A stressznek számos forrása lehet egy diák életében, ha feszültnek érzed magad, teljesen jogos. Az óráktól és a házitól kezdve, az órákon kívüli tevékenységek, a barátok és a változások, amiken átmész, mind megviselhetnek. Az itt összegyűjtött praktikák sokat segíthetnek, de ha indokoltnak érzed, ezek mellett is ajánlott szakember segítségét kérni a túlzott szorongással kapcsolatban.

Ha érdekel a téma, nézz bele az Unilife korábbi cikkébe!

Aludj eleget

A tanulók tele vannak bokros tendőkkel, próbálnak társasági életet is élni, nem csoda, ha az alvásból csípnek le. Sajnos azonban az alvás megvonás rengeteg hátrányt okoz: csökken a produktivitásod, nehezebben megy a tanulás, és mindettől egyre stresszesebb leszel. Próbálj legalább 8 órát rendszeres elosztásban aludni.

Az alvás megvonás rengeteg hátrányt okozFotó / 123RF

Szervezd meg

A rendetlenség sokak számára nagy stresszforrás, megakadályoz abban, hogy időben végezz a feladataiddal, ezzel mégtöbb stresszt generál. Ha minimalizálod a körülötted összegyűlt tárgyakat és rendszerezed őket, könnyebb lesz rendet tartani, és a koncentrációt is megkönnyíti.

A rendetlenség sokak számára nagy stresszforrásFotó / 123RF

Hallgass zenét

A zene hatékony és kellemes stresszoldó eszköz. Segít lenyugodni, kiengedni a gőzt és stimulálja az agyat. Használd ki a különböző műfajok adottságait ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki az agyadból: hallgass klasszikus zenét tanuláshoz, és valami pörgőset, ha fel akarsz ébredni.

Táplálkozz egészségesen

Az agyad működését nagyban befolyásolja, hogy milyen tápanyagokat juttatsz a szervezetedbe. Ha jobb minőségű ételeket eszel, javíthatsz az agyad ellenálló képességén, a hangulatod kiegyensúlyozottabb lesz, és könnyebben megy majd a tanulás is.

Mozogj rendszeresen

A mozgás az egyik leghatékonyabb stresszoldó, főleg ha rendszeresen csinálod. Bár a tesióra sem rossz kiindulási pont, iktass be valamit, amit egyedül csinálhatsz, tényleg élvezel, és alkalmat ad arra, hogy kikapcsolj.