Hogyan segíthetsz magadon, ha a bullying áldozatává váltál

Bárkivel megtörténhet. Nem a te hibád. Egyszerűen minden ember életében vannak olyan helyzetek, amikor olyat tesz vagy olyat tesznek vele, ami nem felel meg az erkölcsi szabályoknak. És akkor óvatosan fogalmaztunk...

Egy dolog az elején, ami nagyon fontos! Általában a bántó fél egy olyan személy, akinek magának is vannak problémái, és azt így másokon próbálja levezetni. Természetesen ez nem mentség arra, amit tesz! Azonban ezt érdemes észben tartani, márcsak azért is, hogy meg tudjatok bocsátani neki vagy épp nekik, mert e nélkül nem lehet elengedni ezeket a rossz élményeket!

Mondd el a problémákat másnak!A problémáitok és félelmeitek szőnyeg alá söprése nem vezet sehová! Mondjátok el valakinek, aki úgy gondoljátok, meg fog érteni benneteket. Lehet ez egy szülő, egy barát, de akár a suli portása is. Ha úgy érzitek, számotokra az kellemesebb lenne, meséljetek egy pszichológusnak, papnak vagy éppen magának a Jóistennek is. Leírhatjátok egy papírra is, ezzel tárgyiasítjátok a gondot, és elkezdődhet az oldás folyamata. A lényeg, hogy megértésre találjatok! Viszont egy nagyon lényeges dolog: ne vezessen ez az önsajnálat szörnyű útjára, ezt ti sem szeretnétek, higgyétek el!

Tudd, hogy nem a te hibád!

Ha elkövetünk valami rosszat, azt illik beismerni, ezt mindannyian tudjuk. Azonban, ha ok nélkül bántanak, csak azért, mert találtak rajtatok valami fogást, vagy csak egyszerűen rossz napja van az illetőnek, az egyszerűen nem a ti hibátok! Válasszátok szét ezt a két dolgot! Ha kell írjátok le egy füzetbe vagy beszéljétek meg valakivel. Viszont el kell tudjátok választani ezt a kettőt! Ez szinte a legfontosabb! Nem hibáztathatjátok mindenért magatokat!

Sportolj!

A sport testileg és lelkileg is felélénkít, amire ilyen helyzetben nagy szükség van! Megőrzi az egészséged kívül és belül is. Ha esetleg csapatsportot választasz, találhatsz magadnak egy új közeget, ahol jól érezheted magad! De egyedül is nagyon jó futni, vagy például jógázn. A lényeg, hogy egy olyan tevékenységgel gazdagodj, ami felszabadít a mindennapok gondjai alól.

Meditálj!

Forrás: Shutterstock

Csak ülj le egy kényelmes helyre és hunyd le a szemed. Lélegezz mélyeket, ki és be. A belélegzéssel engedd be a pozitív dolgokat, a kilégzéssel pedig távolítsd el a negatívakat! A mantrázást is kifejezetten ajánljuk közben, hiszen megerősödsz általa. Mondd például a következőket: Képes vagyok rá! Megbocsátok! Elengedem a félelmeimet! Szeretem magam! De igazából határ a csillagos ég, mantrázz azt, ami csak jót tesz a lelketeknek!

Szeresd magad!

Ahogy már előbb is említettük, akár mantrázással is elősegíthető az egészséges önszeretet kialakítása. A legegyszerűbb módszer viszont az, ha odaállsz a tükör elé és azt mondogatod magadban vagy akár hangosan, hogy: Szeretlek! Lehet elsőre furcsán hangzik, de a mindennapi gyakorlás higgyétel el, megteszi a hatását! Önmagatok szeretete rendkívül fontos! Hiszen ilyenkor, ha egyedül maradtok is egyes időszakokra, önmagatokkal is képesek vagytok átvészelni azokat. Nem mellesleg pedig az önostorozás bántó és félelmetes bugyrába sem kerültök bele.

Forrás: Shutterstock

Korábbi cikkeink is születtek a témában a cyberbullyingról, online zaklatásról, a TikTok árnyoldalairól és a bullying miértjeiről.

Így a végére pedig nem elriasztásként, hanem bíztatásként: felnőtt, idős dolgozó emberek is sokszor szenvednek a bullying következményeivel. Sajnos ez minden időszakban előfordulhat! De ne feledjétek, mindig van kiút!