Mi lesz idén a csokinyuszival?
A pandémia az élet minden területét alaposan felforgatta, nincs ez másképp csokoládéból készült nyuszi barátainkkal sem. Lássuk, hogyan alakult a viszony a tavalyi évben, és mire lehet számítani idén!
Az idei húsvéti szezon az eddigi legveszélyesebb, legtöbb embert érintő harmadik hullámmal esik egybe. Nagy hátraesés ez az édességgyártóknak, hiszen az éves csokoládéfogyasztás nagyjából 5 százaléka erre az időszakra tehető. Tavaly a hazai édességpiac egyik legnagyobb kihagyását élte meg, csökkentek a húsvéti édességek eladásai; a járvány hatásait főleg a kisebb hazai gyártók érezték meg erőteljesen. Idén kisebb emelkedést remél a húsvéti édességpiac.
Az itthoni adatok alapján
- évente körülbelül 4-5 milliárd forint értékben
- 900-1000 tonna húsvéti édesség fogy
- elsősorban csokinyúl és csokitojás
Karácsonykor kompenzáltunk
A tavalyi húsvéti időszak után nagy kihívás volt az idei eladható mennyiséget előrebecsülni. A húsvéti szezonra november-decemberben kezdik meg az előkészületeket, míg a karácsonyi szezonra május környékén. Értelemszerűen a 2020-as igényeket jóval túlbecsülték, ennek következtében karácsonyra a kereskedők már visszafogottabb, csökkentett rendeléseket adtak le. A karácsonyi szezonális csokimikulások és szaloncukrok végül várakozáson felüli fogytak, és utánrendeléssel tudták csak kielégíteni az igényeket.

Már csak a minőségi termékek jöhetnek
A METRO Kereskedelemi Kft. tapasztalata alapján
- a vásárlók inkább választanak drágább,
- vagy kisebb kiszerelésű édességet,
- alacsonyabb színvonallal nem érik be.
- a piacról például teljesen kiszorultak a bevonó masszából készült termékek.
A minőségi kereslet a gyártókat is arra ösztönzi, hogy minőségi kínálatot nyújtsanak, ezt a trendet a járvány sem tudta megváltoztatni.Egyre nagyobb az igény:
- a cukormentes
- organikus
- természetes
- állati összetevőktől mentes nassolnivalókra is,
- ugyanakkor vágyunk a megszokott ízekre is
- és a csokitól eltérő édességek, például kekszfélék, ostyafélék, gyümölcsökkel dúsított termékek kereslete is nő.
Maszkos mikulás és vakcinás nyúl
A Rimóczi Art (családi cukrászüzem) maszkos Mikulása óriási sikert aratott a tavalyi évben, el is nyerte a Magyar Édességgyártók Szövetségének Innovációs díját, de nemzetközi sajtó sem hagyta figyelmen kívül. A családi vállalkozás idén a vakcinát hozó, remény nyuszival rukkolt elő.
Csokinyuszira fel!