10 érdekesség, amit tuti nem tudtál a kedvenc márkáidról
Ma már márkanevek kész hada része a köznapi beszélgetéseknek: megnézem a Google-n, vettem egy Nike-t, iszok egy Pepsit – mindenki számára világos, hogy miről van szó, amikor ezek a mondatok elhangzanak. Bár már jól ismerjük ezeket az óriási márkákat, biztos van olyan fun fact, amit te sem tudtál róluk – mutatjuk, mik ezek!
A logó mögötti inspiráció, vagy a megalkotó olykor igencsak meglepő motivációja aligha ismert, pedig kifejezetten érdekes lehet, pláne az adott márka kedvelőinek. Most lehull a lepel – megtudhatod, hogy a Facebook színe miért kék, és hogy hordott-e valójában farmert Levi Strauss.
A mindenki által jól ismert McDonald's napi körülbelül 68 millió embert „lakat jól" – ez a szám csaknem Magyarország lakosságának hétszerese.

A Ben&Jerry's közkedvelt ínycsiklandozó jégkrémjei miatt, ám kevesen tudják, hogy eredetileg jeges finomság helyett lyukas finomsággal, vagyis bagellel terveztek foglalkozni.

Az Amazon neve eredetileg "Cadabara" lett volna, ám esetleges kiejtésbeli nehézségek miatt maradtak a jól ismert folyónévnél.
A Twitter logóján látható jól ismert madárka nem névtelen – a Larry nevet viseli.

A YouTube-ra percenként körülbelül 300 percnyi videó kerül feltöltésre.
A Facebook színe nem véletlenül kék: Mark Zuckerberg, a világhírű közösségi oldal feltalálója ugyanis vörös-zöld színvakságban szenved.

1987 óta átlagosan két új Starbucks kávézó nyílik naponta.
Levi Strauss valójában egy arisztokrata volt, ennek fényében nem hordott farmernadrágot – a ma már meglehetősen trendi Levi's gatyók a munkásosztálynak készültek.

A Google egyszer egy Raffia névre keresztelt tevét bérelt, hogy az állat utcaképeket készítsen számukra az Egyesült Arab Emírségek egy sivatagában.
Az Amazon logóján nem véletlenül van nyíl, amely az A betűről a Z-re mutat: ennek rejtett jelentése, hogy az Amazonon A-tól Z-ig mindent találhatsz, amire csak szükséged lehet.

Ha érdekel, hogy mi inspirálta a híres márkák neveit, akkor irány az Origo cikke!